«Keep your eye on the donut…»

KATEGORI: Leder

Ordet klassisk kan defineres som særskilt stil, noe som har varig verdi eller er av tidløs kvalitet. Dette er noe vi lett assosierer oss med på Laastad & Co, ettersom vi har en merkevare og en ramme som står i stil til nettopp den beskrivelsen.

Likevel lever vi i en verden i stor endring. Jeg har sterk tro på at bilbransjen vil endre seg mer de neste 5-10 årene enn den har gjort de siste 50.

Handelsmønsteret forandrer seg, morgendagens kunder har større og annerledes forventninger til hva vi leverer og hvordan. Det digitale skiftet er allerede langt på vei, og i vår, som i mange andre bransjer, vet vi at nøkkelen til suksess fremover er å forstå denne utviklingen. Vi har tro på at det er de raske og reflekterte som tar de treige, og ikke nødvendigvis de store som tar de små.

Kundefokus har alt med dette å gjøre, for unge som for eldre. Det har vært viktig for oss å vite hvor vi kommer fra for å legge føringer for hvor vi skal. Vårt og Volvo sitt arbeid med nettopp kundefokus har gjort at vi nå har flyttet oss opp to plasser på «Norsk Kundebarometer» fra fjorårets femteplass til pallplass, like bak Finn.no og Vinmonopolet. Dette gir oss en bekreftelse på at måten vi jobber på er riktig. Fornøyde kunder har for oss aldri vært en trend eller en hype. Kundefokus er klassisk, tidløst og skaper varige verdier, og for å sitere min store inspirasjonskilde, filmskaper David Lynch: «Keep your eye on the donut, not the hole».

Det er over 25 år siden David Lynch skapte den banebrytende TV-serien «Twin Peaks». Den 21. mai har den verdenspremiere på en helt ny sesong. Klassisk stil går aldri av mote. Jeg har kaffen klar.

Fornøyde kunder har for oss aldri vært en trend eller en hype.